מה זאת אהבה?

Posted on February 14, 2018 by Michal Naim

טו' באב, חג האהבה במסורת היהודית, יום ולנטין, חג האהבה במסורת הנוצרית, היום הלבן, חג האהבה היפני. כולם חוגגים את יום האהבה.

יום האהבה הפך ליום בינלאומי. יום שבו קונים מתנות, פרחים, מסיבות מפוארות ועוד כהנא וכהנא כיד הדמיון הטובה. פעם זה נראה לי מקסים וקניתי וקיבלתי מתנות... גם היום אני חושבת שזה מנהג יפה ואני בוודאי לא אתנגד לקבל  פרח למשל. אבל בעיני לאהבה יש משמעות גבוהה יותר. אהבה חייבת להיות "עמוקה" יותר. היא צריכה לבוא ממקום אחר לא "ממקום של כסף"...

 אני חייבת להודות שביום הזה אני משתדלת לעשות דברים אחרים. דברים שבאים מהלב ועוזרים גם לאחר. אהבה לא קונים במתנות. אהבה לא קונים בכסף. אהבה זה לא מסיבה מפוארת, אהבה זה לא משהו שעושים כי כך כולם עושים. 

 בעיני אהבה זו נתינה - לעצמך ולאחר.  אהבה זה משהו מתמשך. זה לאהוב את עצמך מספיק כדי שתוכל לעזור לחלש. לתת יד כשצריך. להקדיש מזמנך לאמא, לאבא, לשכן, לקשיש ולכל מי שזקוק. אהבה זה לקבל את האחר ולתת לו להרגיש שאתה באמת שם בשבילו. שאתה רואה את
האדם שבו ולא רק את המצנפת. שתמיד אפשר יהיה לסמוך עליך ואתה תהיה שם. זוהי אהבה אמתית. 

ואם יש לנו את האושר הזה שיכול לתת וגם לקבל אז דיינו.  ואני ישבתי היום לעשות משהו בשביל מישהו שאותו אני מלווה זמן רב ובכל זאת החלטתי לעצב ולהכין, במו ידי, קופסא קטנה של תשומת לב. "קופסת תכשיטים לשוקולד קטן" על שנתן לי את הזכות להעניק לו. 

מאחלת לכולנו שלא נפסיק לאהוב. 






 

Posted in אהבה


Next

Previous